„Ograniczenie stosowania RODO dla małych i średnich przedsiębiorców ma przede wszystkim ułatwić im prowadzenie biznesu. Nie oznacza to jednak, że MŚP zostaną całkowicie wyłączone z obowiązków informowania konsumentów o tym, że przetwarzają ich dane” – czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.
Twoja firma korzysta z pozyskiwania klientów drogą telefoniczną? Będzie to utrudnione przez art. 13 wchodzących w życie od 25 maja 2018 roku przepisów RODO. Przedstawienie oferty będzie musiało poprzedzić odczytanie długiego komunikatu. Przedsiębiorstwa zatrudniające do 250 osób będą jednak zwolnione z artykułu 13.
Co nie oznacza, że mniejsze firmy nie otrzymają nowych obowiązków. W czasie gromadzenia danych klienta, każdy przedsiębiorca będzie objęty wymogiem informowania o swoich danych, celu i podstawie prawnej przetwarzania danych oraz danych kontaktowych firmowego inspektora ochrony danych (nowość również wprowadzona przez RODO).
Obowiązywać będą również kary finansowe – 20 milionów euro lub do 4% wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa.