25 maja 2018 r. wejdzie w życie rozporządzenie UE dotyczące przepisów o ochronie danych osobowych. Każda firma przechowująca informacje o swoich klientach powinna sprawdzić, czy jest przystosowana do nowych regulacji.
Twoje przedsiębiorstwo przetwarza dane osobowe? Powinieneś przygotować się do wymagań rozporządzenia, które w skrócie nazywane jest RODO. Pamiętaj, że w pewnych okolicznościach nawet numer telefonu klienta może wymagać zabezpieczenia
Na dostosowanie się do nowej regulacji przedsiębiorcy mieli 2 lata, które mijają wspomnianego 25 maja 2018 roku. Po tej dacie, oprócz nowego prawa, wejdą w życie wysokie kary – 20 milionów euro lub do 4% wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa.
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) zmusza przedsiębiorców do zmian. Przede wszystkim obowiązkowe będzie rejestrowania czynności przetwarzania danych. Zmiany obejmą także organizację akcji marketingowych wprowadzając m.in. konieczność wykazania świadomej zgody na przetwarzanie danych. Ograniczone lub zakazane będzie profilowania bez zgody klientów. Wprowadzono również możliwość „samodonosu”, czyli konieczność zgłaszania naruszenia przepisów w ciągu 72 godzin od ustalenia zaistnienia naruszenia.
Informacje z 21 stycznia 2018 roku wskazują, że Ministerstwo Cyfryzacji podjęło decyzję o objęciu postanowieniami RODO firm z sektora MŚP.